Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO), informujemy, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przychodnia Zdrowie Piaseczna sp. z o.o. (dalej: Administrator) z siedzibą w Piasecznie. Może Pani/Pan skontaktować się z Administratorem:
• listownie: Zdrowie Piaseczna sp. z o.o., ul. Al. Kalin 55/7, 05-500 Piaseczno,
• poprzez e-mail: zdrowie@zdrowiepiaseczna.pl
2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan skontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych:
• listownie: Zdrowie Piaseczna sp. z o.o., ul. Al. Kalin 55/7, 05-500 Piaseczno, z dopiskiem Inspektor Ochrony Danych
• poprzez e-mail: iod@zdrowiepiaseczna.pl
Inspektorem Ochrony Danych jest p. Marta Urbańska.
3. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie:
• art. 6 ust. 1 lit. C RODO i art. 9 ust. 2 lit. H RODO w celu świadczenia usług medycznych, diagnozy medycznej i leczenia, zapewnienia opieki zdrowotnej, zarządzania systemami i usługami ambulatoryjnej opieki zdrowotnej, prowadzenia i archiwizacji dokumentacji medycznej, w związku z wykonywaniem działalności leczniczej zgodnie z Ustawą o działalności leczniczej przy zachowaniu obowiązków wynikających z Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
• art. 6 ust. 1 lit. C RODO i art. 9 ust. 2 lit. H RODO w celu sprawowania zadań jednostki służby medycyny pracy, w tym poprzez badania wstępne, okresowe oraz kontrolne na podstawie umowy zawartej pomiędzy Administratorem a Pani/Pana pracodawcą w związku z Ustawą o służbie medycyny pracy,
• art. 6 ust. 1 lit. C RODO i art. 9 ust. 2 lit. H RODO w celu zapewnienia zabezpieczenia społecznego oraz zarządzania systemami i usługami zabezpieczenia społecznego związanego z procesem wystawiania zaświadczeń lekarskich w związku z Ustawą o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub innych przepisów z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych,
• art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu prowadzenia rozliczeń finansowych, podatkowych i archiwizacji tych danych w szczególności w związku z ustawą o rachunkowości,
• art. 6 ust. 1 lit. E RODO i art. 9 ust 2 lit. I RODO w celu podejmowania działań dotyczących prewencji chorób w związku z zadaniem realizowanym w interesie publicznym w dziedzinie zdrowia,
• art. 6 ust. 1 lit. A RODO, jako dobrowolnie wyrażona zgoda na nagrywanie rozmowy, w celu zapewnienia najwyższych standardów obsługi i prawidłowego przebiegu rozmów prowadzonych za pośrednictwem systemu infolinii, utrwalanych w formie nagrania,
• art. 6 ust. 1 lit. F RODO, jako uzasadniony interes Administratora polegający na:
o ustaleniu, dochodzeniu i obronie przed roszczeniami,
o obsłudze przekazanych reklamacji, zgłoszeń i opinii.
4. Źródło danych
W większości przypadków Pani/Pana dane osobowe Administrator uzyskał bezpośrednio od Pani/Pana. Jednak może zdarzyć się, że Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione Administratorowi w ramach zachowania ciągłości leczenia przez inny podmiot leczniczy. Administrator w tym przypadku będzie przetwarzać dane identyfikacyjne, dane adresowe, dane kontaktowe.
5. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane, co do zasady:
• przez okres 20 lat w związku z prowadzeniem i przechowywaniem dokumentacji medycznej – okres liczony jest od dokonania w niej ostatniego wpisu, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w art. 29 ust.1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
• przez 6 lat w związku z dochodzeniem i obroną przed roszczeniami w związku ze zrealizowanymi usługami,
• przez 5 lat na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych, okres liczony jest od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy,
• przez 90 dni w związku z nagrywaniem rozmów na infolinii,
• do czasu wniesienia sprzeciwu lub cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeśli Pani/Pana dane były przetwarzane na takiej podstawie.
6. Odbiorcy danych osobowych
Dane osobowe będą przekazywane:
• podmiotom uprawnionym przepisami prawa, do których należą między innymi inne podmioty lecznicze współpracujące z Administratorem w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz organy władzy publicznej,
• podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora, którzy dostarczają usługi, tj.: dostawcom usług teleinformatycznych, księgowości, poczty elektronicznej,
• podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie,
• podmiotom świadczącym usługi prawne i wspierającym Administratora w dochodzeniu należytych roszczeń.
7. Przekazywanie danych do Państw Trzecich
Dane osobowe przetwarzane za pośrednictwem poczty elektronicznej będą przekazywane poza teren Unii Europejskiej. W takim przypadku przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o stosowną umowę pomiędzy Administratorem a tym podmiotem, zawierającą standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską, bądź na podstawie odpowiedniej decyzji Komisji Europejskiej.
8. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Posiada Pani/Pan prawo do:
• dostępu do swoich danych i otrzymania ich kopii,
• sprostowania swoich danych,
• usunięcia danych,
• ograniczenia przetwarzania danych,
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
• przenoszenia danych,
• wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, ze Administrator przetwarza dane niezgodnie z prawem,
• cofnięcia zgody na przetwarzanie danych – cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Aby skorzystać z powyższych praw może Pani/Pan skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych na dane kontaktowe wskazane w pkt. 1 i 2.
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, ani profilowaniu.
9. Podanie danych
Korzystanie z usług Administratora jest dobrowolne, jednakże jako podmiot leczniczy Administrator jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji w sposób określony w przepisach prawa w związku z tym niepodanie wymaganych danych osobowych może skutkować odmową rezerwacji wizyty czy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Obowiązek prawny występuje również ze względów rachunkowych czy podatkowych (np.: wystawienie faktury). Podanie pozostałych danych jest dobrowolne, lecz ich niepodanie może utrudnić kontakt z Administratorem (np.: brak możliwości wysłania przez Administratora informacji z przypomnieniem bądź odwołaniem wizyty).
10. Informacje dotyczące przetwarzania plików cookies
Administrator w ramach prowadzenia strony internetowej wykorzystuje tylko niezbędne pliki cookies wykorzystywane w celach technicznych, w tym umożliwiających korzystanie ze strony internetowej Administratora.
11. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych na portalu Facebook
Dane osobowe użytkowników profilu Zdrowie Piaseczna (https://www.facebook.com/zdrowiePiaseczna) przetwarzane są przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. F RODO, jako prawnie uzasadniony interes jakim jest administrowanie i zarządzanie profilem Zdrowie Piaseczna na portalu Facebook, w tym także udzielania odpowiedzi na zamieszczane przez użytkowników posty i komentarze, udzielanie odpowiedzi na zapytania kierowane przez komunikator Messenger i w celu możliwości dochodzenia i obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres w jakim jest Pani/Pan aktywnym użytkownikiem profilu Zdrowie Piaseczna lub do czasu zgłoszenia przez Panią/Pana sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Dane zawarte w postach lub komentarzach mogą być przetwarzane do momentu ich usunięcia. Zawsze może Pani/Pan zrezygnować z „obserwowania” lub „polubienia” profilu Zdrowie Piaseczna. Niezależnie od przechowywania danych przez Administratora, własne okresy przechowywania danych może stosować administrator portalu Facebook Ireland Ltd.
Dane osobowe będą powierzane zewnętrznemu podmiotowi, który zarządza profilem Zdrowie Piaseczna na podstawie stosownej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Wszelkie dane osobowe zawarte w komentarzach zamieszczanych na profilu Zdrowie Piaseczna mogą być również dostępne dla innych użytkowników portalu. Dane osobowe podawane na portalu Facebook w związku z korzystaniem z profilu Zdrowie Piaseczna lub przekazywane za pośrednictwem komunikatora Messenger mogą być dostępne dla administratora tego portalu – tj.: Facebook Irleand Ltd. Więcej informacji na temat przetwarzania danych przez Facebook można znaleźć pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy/update.
Przysługują Pani/Panu prawa wskazane w pkt. 8.
Podanie danych w ramach korzystania z fanpage Zdrowie Piaseczna jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności (tj.: możliwość zamieszczenia komentarzy, czy kontaktowania się przy użyciu komunikatora Messenger).
-
Dokumenty do pobrania
Formularze dla Pacjenta
-
Prawa i obowiązki Pacjenta
Poznaj swoje prawa